Työn alla olisi taas tuo vuotavien niittien korjaaminen Sinttivinttureiden päämekaanikko "tiplomi-insinööri" Repen johdolla. Viime kerralla -06 kun korjattiin edelliset vuotavat niitit niin olisi pitänyt kerralla korjata kaikki viereisetkin vuotamattomat niitit niin olisi säästynyt tältä remontilta.
Kovassa kelissä/vauhdissa on aalto todella kova vastus pohjalle jolloin veneen pohja elää aikasta paljon. Pitemmässä juoksussa heikot niitit löystyy paikoin niin paljon että välistä pääsee jo vesitipat sisäpuolelle. Ei se yksi tai kaksi niittiä vielä mitään mutta jos niitä on parikymmentä niin rupeaa pilssipumppu käymään päivän aikaan useasti.
Pikaisen palaverin johdosta päätettiin korjaus suorittaa Ilmarin veneen valmistajan ohjeiden mukaisesti kuten viime kerrallakin. Ongelmia ei ole niiden "niittien" kanssa ollut vaan päinvastoin viereisistä eli korjaamattomista niiteistä on vesi tihkunut sisäpuolelle.
Positiivistakin remontissa on. On muuten todella hyvää terapiaa näin talven keskellä touhuta veneen kimpussa lämpimässä pajassa. Toinen hyvä pointti asiassa on veneen kepeneminen mahdollisesti vettyneiden uretaanien vaihtamisesta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti