Ei kumpikaan niistä vaan varma kevään merkki on kun poikain veneessä rupeaa stauffit vaihtamaan paikkaansa uusien virityksien johdosta. Tietämättömille kerrottakoon stauffin olevan eräänlainen putkikiinnike jonka avulla veneen varustelu toteutetaan.
Viimeisten kymmenen vuoden aikana vene on ollut pajassa joka helvetin kevät enemmän tahi vähemmän levällään. Jos venho ei ole mennyt oikeesti rikki niin syynä on ollut pitkän kesän aikana muuttuneet mielihalut. Tiiättehän te sen että joskus tekee vain mieli kokeilla jotain uuttakin eikä aina sitä uunipottua Matti Vanhasen tyyliin...;)
Tänä päivänä allekirjoittanut ja päämekaanikko aloitti tekemään 4.0 version targakaaresta. Viime kesänä Kuhmon Ontojärvellä sain vision levitettävästä T-mallin targakaaresta. Ajatus tai siis haave olisi nyt tehdä keskipulpetin runkoa myötäillen kahdeksan putkinen kaari jonka voisi sitten tarvittaessa levittää täysleveäksi eli kymmenputkiseksi.
Tämä kahdeksan putkinen targakaari mahdollistaa kapeutensa johdosta säippien kanssa heilumisen samaan aikaan kuin uistelemme normi plaanivehkeillä. Hybridiksi ristitty uistelumuoto antoi viime kesänä sen verran mukavasti karkiampaa kalaa meille että pakkohan siihen on enemmän perehtyä tulevana kesänä.
Ensin me suunnittelemme... Mittaillemme... Rälläköimme...
...Ja hetken päästä hitsaillaan mittavirheitä kuosiin...:D
Paljon muutakin on ehtinyt tapahtua kuten sähköjen uudistamista, sähkötakiloille ohjauskytkimet kojelaudalle, elektroniikalle uudet paikat, servokaasua sepitetty jne. Kaikki on luonnollisesti oman käden tuotoksia ja päämekaanikon lausahdusta lainatakseni pääasia on että tunnistettavissa on vankka käsityön jälki ja sitä se kuulkaa on...HI!
Kilpakumppaneille ja muillekkin teollisuus vakoillijoille tiedoksi että kaikkia "legendaarisen pajan" tuotoksia vahtii itäsiperianlaika Nikolai...
-ST-
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti